گوگرد-مایع-برای-پیاز

استفاده از گوگرد مایع برای پیاز موجب افزایش عملکرد پیاز و همچنین بهبود کیفیت، به ویژه تندی و طعم آن میگردد.

در این مقاله تلاش کردیم که بر اساس شواهد تجربی که توسط محققان به ثبت رسیده، تاثیر گوگرد مایع بر پیاز را بریتان تشریح دهیم. پیش از این در مقالات بسیار زیادی در بهش بلاگ سایت از خواص شگفت انگیز گوگرد مایع و تاثیر آن در پرورش گیاهان سخن گفتیم.

در این مقاله سعی کردیم که برای ادعاهایمان سند تجربی بی آوریم. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:بهترین کود برای پیاز

استفاده از گوگرد مایع برای پیاز

استفاده-از-گوگرد-مایع-برای-پیاز

استفاده-از-گوگرد-مایع-برای-پیاز

گیاه پیاز بدلیل خواص فوق العاده زیادش، استفاده بسیاری هم در زندگی روزمره انسانها دارد. این گیاه جز لاینفک برنامه غذایی ما میباشد. علاوه بر استفاده های خوراکی (خام خوری یا استفاده بعنوان چاشنی)، تاثیرات بسیار شگفت انگیزی در سلامت فیزیکی ما نیز دارد.

بهمین دلیل پرورش این گیاه بسیار سود ده بوده چون همیشه مصرف کننده ثابت دارد. بنابراین، باید در جهت بهبود شرایط رشد این محصول، جهت افزایش کیفیت و کمیت آن تلاش کنید. یکی از موارد بسیار تاثیر گذار در بهبود کیفیت (رنگ، اندازه، طعم و بو) و کمیت این محصول استفاده از گوگرد مایع برای پیاز میباشد.

بیشتر بخوانید:افزایش ماندگاری پیاز در انبار

تاثیر گوگرد مایع بر پیاز

تاثیر-گوگرد-مایع-بر-پیاز

تاثیر-گوگرد-مایع-بر-پیاز

بطور کلی عنصر گوگرد نقش بسیار مهمی در عملکردهای الکتروشیمیایی و کاتالیزوری در سلولهای گیاهان ایفا میکند. گوگرد برای تشکیل اسیدهای آمینه، الیگوپپتیدها، کلروفیل، آنزیم های خاص، ویتامین ها و کوفاکتورها، پروتئین ها و روغن ها، ضروریست. محصولات ثانویه حاوی گوگرد به عنوان مولکول های سیگنالی برای عملکردهای اساسی سلولی عمل می کنند و اعتقاد بر این است که در مکانیسم های دفاعی در برابر ارگانیسم های بیماری زا نقش دارند.

به بیان ساده تر، گوگرد نه تنها کیفیت محصول مزارع پیاز شما را بهبود میبخشد، بلکه مقاومت گیاه شمارا در برابر بیماری ها و آفات را افزایش میبخشد.

کمبود گوگرد در پیاز

کمبود شدید گوگرد در حین رشد پیاز اثر مضری بر عملکرد و کیفیت پیاز دارد. بارزترین تاثیر کمبود گوگرد در پیاز، زرد رنگ شدن برگهاست. کمبود گوگرد در پیاز موجب کاهش جذب نیتروژن میگردد و در پی آن، شاخ و برگهای گیاه به زرد رنگی میگرایند.

حال تفاوت علائم ظاهری کمبود گوگرد و کمبود نیتروژن در این است که اگر خاک شما دچار کمبود گوگرد باشد، برگهای جوان و تازه در آمده گیاهتان نیز شروع میکنند به زرد شدن. این درحالیست که در شرایطی که نیتروژن در دسترس گیاه کم باشد، زردی آن از برگهای مسن تر و بالغ شروع میگردد.

درمان زردی برگ گیاه پیاز

همانطور که در بالا گفتیم، زرد شدن رنگ برگ پیاز ممکن است به دلیل کمبود گوگرد باشد. جهت درمان این مشکل پیشنهاد میکنیم که از کود گوگرد مایع بن فارم رویش پارس استفاده کنید. این محصول بهترین و مقرون بصرفه ترین گوگرد مایع موجود در بازار است.

گوگرد مایع تولیدی رویش پارس به دلیل سرعت جذب بسیار بالا، سریعا زردی برگهای پیاز را رفع مینماید.

خواص شگفت انگیز کود گوگرد مایع برای پیاز

تمامی مقالات ثبت شده در ژرنالهای علمی مختلف، از خواص شگفت انگیز گوگرد مایع برای پیاز صحبت کردند. اما استفاده بیش از اندازه گوگرد در مزارع پیاز نیز نتیجه عکس خواهد داد. محققان نشان دادند که استفاده به اندازه گوگرد در مزارعی که دچار کمبود این عنصر هستند، در حجم و کیفیت و اندازه پیاز بسیار تاثیر گذار است.

یکی از نتایج استفاده درست گوگرد مایع برای پیاز، افزایش تعداد برگهای گیاه پیاز میباشد. این نتیجه توسط محققان بسیاری در مقالات گزارش شده است. علاوه بر افزایش تعداد برگها، قطر و طول آنها نیز در مقادیر مختلف گوگرد، افزایش می یابد. نتیجتا کیفیت محصول نهایی پیاز شما افزایش خواهد یافت. علاوه بر این موارد ساقه گیاه نیز قطورتر و بلند تر میگردد.

خرید کود گوگرد مایع برای پیاز

با توجه به مطالب بالا اگر نیاز به خرید گوگرد مایع برای محصول پیاز خود داشتید، میتوانید با متخصصان ما در رویش پارس تماس حاصل فرماید. طبیعتا در فرآیند خرید کود گوگرد مایع برای پیاز سوالاتی برایتان پیش می آید که در زمینه پرسش های تخصصی مشاوران مهندسی ما به شما توضیخات لازم را خواهند داد. هر سوالی هم در مورد فرآیند خرید برایتان پیش آمد، میتوانید براحتی از طریق آیکون واتس اپ یا شماره های تماس موجود در سایت، از کارشناسان فروش ما بپرسید.

بهترین کود برای پیاز

بهترین کود برای پیاز کودیست که نیتروژن بالایی دارد.

بنابراین در مورد پیاز ما کود NPK 20-20-20 یا همان کود کامل سه بیست رویش پارس را معرفی میکنیم. نوع سوسپانسیون این کود در کنار درصد بالایی از عناصر اصلی حاوی عناصر ریز مغذی نیز بوده که بدین ترتیب با یک خرید دو نشان خواهید زد.در کنار NPK میتوانید از کود کلسیم پلی سولفید یا گوگرد مایع استفاده کنید. کلسیم پلی سولفید رویش پارس حاوی گوگرد جهت تقویت ایمنی و کلسیم جهت بافزایش زمان ماند محصول پیازتان خواهد شد. از طرفی گوگرد مایع بن فارم نیز بهترین منبع تامین کمبود گوگرد برای مزارع پیاز میباشد.

بهترین زمان برای استفاده از گوگرد برای پیاز

لینکهایی که در زیر گذاشته شده راجع به محصولاتیست که تاثیر بسیار خوبی بر محصول پیاز شما خواهند داشت. توضیحات مد نظر نحوه مصرف و بهترین زمان برای استفاده از گوگرد مایع برای پیاز را میتوانید در آنجا بیابید.

بیشتر بخوانید:گوگرد مایع ، کود کامل سوسپانسیون npk 20 20 20 ، کود کلسیم پلی سولفیت (گوگرد و کلسیم)

نحوه اعمال کود گوگرد برای پیاز

با توجه به ساختار ریشه پیاز که در بالا خدمتتان توضیح دادیم، بهترین کود برای پیاز را باید در ناحیه ریشه زایی پیاز بطوری که به راحتی در دسترس ریشه گیاه قرار گیرد، اعمال کنید.

برگزیده ها
محلول-پاشی-چیست

محلول پاشی چیست؟

تاثیر-گوگرد-مایع-بر-سیب-زمینی

تاثیر گوگرد مایع بر سیب زمینی

کمبود گوگرد در سیب زمینی و بیماری اسکب

کمبود گوگرد در سیب زمینی و بیماری اسکب

تاثیر-گوگرد-مایع-بر-گوجه-فرنگی

تاثیر گوگرد مایع بر گوجه فرنگی

گوگرد مایع

رضایت مشتریان از گوگرد مایع رویش پارس خوزستان - آبادی باقر منطقه شوش

گوگرد مایع بنشت

گوگرد مایع چیست؟

کشت-یونجه

کشت یونجه

مقالات مرتبط

نمایش همه
کود-ماهی-را-برای-چه-گیاهانی-می-توانید-استفاده-کنید

کود ماهی را برای چه گیاهانی می توانید استفاده کنید

شاید اگر قصد استفاده از کود ماهی را دارید این پرسش به ذهنتان خطور کند که اصلا کود ماهی را برای چه گیاهانی می توانید استفاده کنید؟ کود ماهی به دلیل دا...

1400 اسفند 24
علت-خشک-شدن-خرمای-مضافتی-و-راه-حل-آن

علت خشک شدن خرمای مضافتی و راه حل آن

در این مقاله به علت خشک شدن خرمای مضافتی و راه حل آن می پردازیم. خرمای مضافتی شهر بم که در استان کرمان ایران واقع شده است، با نام "خرمای بم" شناخته می...

1400 اسفند 24
انواع-روش-های-از-بین-بردن-علف-های-هرز

انواع روش های از بین بردن علف های هرز

انواع روش های از بین بردن علف های هرز خیلی به نوع علف هرزی که اطراف گیاه یا درخت شما روئیده است بستگی دارد. برای از بین بردن علف های هرز، می‌توانید به...

1400 اسفند 24
ساده-ترین-راه-های-جلوگیری-از-سرما-زدگی-درختان-و-شوری-خاک

جلوگیری از سرما زدگی درختان و شوری خاک

...

1400 اسفند 24
علت-ریزش-گل-انار-و-جلوگیری-از-آن

علت ریزش گل انار و راه جلوگیری

...

1400 اسفند 24
کود-مرغی-برای-انار

کود مرغی برای درخت انار

...

1400 اسفند 24
تاثیر-نمک-بر-درخت-انار

تاثیر نمک بر درخت انار

...

1400 اسفند 24
کود-مرغی-و-هر-آنچه-که-باید-درباره-آن-بدانید

کود مرغی | هر آنچه که باید درباره آن بدانید

...

1400 اسفند 24
جدیدترین-تکنولوژی-های-کشاورزی-تا-سال-2023

جدیدترین تکنولوژی های کشاورزی تا سال 2023

...

1400 اسفند 24
درمان-بار-ندادن-پسته-افزایش-باردهی-پسته

درمان بار ندادن پسته | افزایش باردهی پسته

...

1400 اسفند 24

اولین نفری باشید که نظر میدهد...

ارسال نظر

پر فروش ترین ها

نمایش همه
هیومیک-اسید-پودری
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-آهن
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-تیوسولفات-پتاسیم
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
مایع-ماهی
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
گوگرد-مایع
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-مایع-مرغی
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
سیلیکات-پتاسیم
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-فروت-ست
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-فسفر-بالا
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید