جدیدترین-تکنولوژی-های-کشاورزی-تا-سال-2023

به دلیل افزایش روز افزون نیاز مردم دنیا به غذا، کشاورزی سنتی جوابگوی جامعه انسانی نخواهد بود، بهمین دلیل تصمیم گرفتیم جدیدترین تکنولوژی های کشاورزی تا سال 2023 را به شما معرفی کنیم.

شاید برایتان پیش آمده باشد که ابتدا در برابر تکنولوژی های جدید موضع گیری داشته باشید و به سمت آن ها نروید اما زمانی که بصورت اتفاقی یا از سر کنجکاوی آن ها را امتحان می کنید تازه متوجه تاثیر و راحتی کارتان با آن فن آوری می شوید. برای مثال گوشی های تلفن همراه روز بروز در حال پیشرفت و بهبود هستند. به سرعت گوشی های قدیمی و مقایسه کارایی آن ها با گوشی های تلفن همراه هوشمند این روزها فکر کنید. توانایی آن ها در استفاده از نرم افزارها چقدر افزایش یافته و چه تاثیر بسزایی در زندگی روزمره ما گذاشته اند. این ذات پیشرفت در تکنولوژی را به کشاورزی تعمیم دهید.

چندین تکنولوژی جدید در حوزه کشاورزی در حال استفاده است که باعث بهبود برداشت محصول و افزایش بهره‌وری مزارع شده‌اند. در زیر به برخی از این تکنولوژی‌ها اشاره شده است.


جدیدترین سیستم‌های هوشمند آبیاری

اولین و مهم ترین مورد از جدیدترین تکنولوژی های کشاورزی تا سال 2023 سیستم های هوشمند آبیاری است.

همانطور که می دانید سطح آب های در دسترس برای کشاورزی روز به روز در حال کاهش است. همین مسئله موجب شده تا مهندسان خبره در زمینه کشاورزی بر بهبود و ارائه سیستم های آبیاری تمرکز کنند. سیستم‌های هوشمند آبیاری، شامل استفاده از سنسورها، داده‌های ماهواره‌ای و اینترنت اشیا، به کشاورزان کمک می‌کنند تا میزان آبیاری را بهینه کنند و در نتیجه میزان محصول و کیفیت آن را افزایش دهند.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در حوزه کشاورزی، سیستم‌های هوشمند آبیاری زیادی توسعه داده شده‌اند که می‌توان به چند نوع آنها اشاره کرد:

سیستم‌های آبیاری مبتنی بر روش تحلیل تصویر

این سیستم‌ها با استفاده از دوربین‌های پراکنده در مزارع، تصاویری از مزارع را برداشت کرده و بر اساس آنها، نیاز آبی گیاهان را برآورد می‌کنند. با توجه به نیاز آبی گیاهان، مقدار آب مورد نیاز برای آبیاری به صورت خودکار تنظیم می‌شود.

سیستم‌های آبیاری مبتنی بر اینترنت (IoT)

این سیستم‌ها با استفاده از حسگرهای مجهز به سیستم GPS و متصل به اینترنت، می‌توانند نیاز آبی گیاهان را بررسی کنند و میزان آبیاری را براساس آن تنظیم کنند.

سیستم‌های آبیاری مبتنی بر سیستم‌های خودکار

در این سیستم‌ها، نرم‌افزارهای خاصی به کمک الگوریتم‌های پیشرفته، می‌توانند نیاز آبی گیاهان را تخمین بزنند و بر اساس آن، مقدار آبیاری را به صورت خودکار تنظیم کنند.

در کل، سیستم‌های هوشمند آبیاری به عنوان یکی از جدیدترین فناوری‌های کشاورزی، می‌توانند باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هدررفت آب در کشاورزی شوند.

جدیدترین ربات‌های معرفی شده در زمینه کشاورزی

جدیدترین تکنولوژی ربات های کشاورزی تا سال 2023

مورد بعدی از جدیدترین تکنولوژی های کشاورزی تا سال 2023 ربات ها هستند. ربات‌های کشاورزی برای کاهش هزینه‌های نیروی انسانی، به دست آوردن دقیق‌ترین نتایج و افزایش بهره‌وری مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از کاربردهای ربات‌های کشاورزی شامل برداشت، پاشیدن کود و حشره کشی است.

در زمینه کشاورزی، می‌توان از چند نوع ربات مختلف استفاده کرد که هر کدام از آن‌ها برای کاربردهای خاص خود مناسب هستند. به عنوان مثال:

ربات‌های برداشت 

این ربات‌ها به صورت خودکار میوه و سبزیجات را برداشت می‌کنند. این ربات‌ها با استفاده از دوربین‌هایی که روی آن‌ها نصب شده‌اند، میوه‌هایی را که رسیده‌اند را شناسایی می‌کنند و سپس با استفاده از دستگاه‌هایی مثل برش‌ها یا چنگال‌ها آن‌ها را برداشت می‌کنند.

ربات‌های آبیاری

این ربات‌ها به صورت خودکار می‌توانند زمین‌های کشاورزی را آبیاری کنند. آن‌ها با استفاده از سیستم‌های هوشمند، میزان آب مورد نیاز برای هر نوع گیاه را تشخیص می‌دهند و در صورت لزوم آب می‌ریزند. همچنین می‌توانند درصورت نیاز، کودهای مورد نیاز را نیز تزریق کنند.

ربات‌های شخم‌زنی

این ربات‌ها به صورت خودکار می‌توانند زمین‌های کشاورزی را شخم بکنند. آن‌ها با استفاده از شمع‌هایی که روی آن‌ها نصب شده‌اند، زمین را به صورت یکنواخت و عمیق تر شخم می‌زنند. این کار موجب بهبود کیفیت خاک و افزایش عملکرد محصولات می‌شود.

ربات‌های گرده‌افشانی

ربات های گرده‌افشانی یکی از نوعی ربات های کشاورزی هستند که به دلیل نقش مهمی که در برگیرندگی و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی ایفا می کنند، از اهمیت بالایی برخوردارند. این ربات ها در کاربردهای مختلفی مانند گرده افشانی در باغات و مزارع، پاشش کود و سموم و همچنین جمع آوری داده های مربوط به محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جدیدترین سامانه‌های پیش‌بینی آب و هوا

با استفاده از داده‌های هواشناسی و سامانه‌های هوشمند پیش‌بینی آب و هوا، کشاورزان می‌توانند بهترین زمان برای کاشت و برداشت محصولات را تعیین کنند. این سامانه‌ها به کشاورزان کمک می‌کنند تا در مواجهه با شرایط آب و هوایی نامناسب، خسارت کمتری را تحمل کنند و برای مدت طولانی‌تری به مزرعه خود ادامه دهند.

چندین سامانه پیش‌بینی آب و هوای مختلف در دنیا وجود دارد، اما در زیر به برخی از معروف‌ترین آن‌ها اشاره خواهم کرد:

اداره هواشناسی آمریکا (National Weather Service)

این سامانه، بزرگترین سامانه پیش‌بینی آب و هوای ایالات متحده آمریکا است که پیش‌بینی‌هایی برای توسعه‌دهندگان و مردم عادی فراهم می‌کند.

یونیکس (UNIversal eXtended PREdictions System)

این سامانه، یک سیستم پیش‌بینی هوا و اقلیم برای بسیاری از نیازهای مختلف در حوزه هواشناسی، اقلیم‌شناسی، فرسایش، آلودگی هوا، گسترش کشاورزی و غیره است.

یونی‌مت (UNIMET)

این سامانه، یکی از سیستم‌های پیش‌بینی آب و هوای پیشرفته‌تر برای مناطق استوایی و گرمسیری است. این سامانه برای کاربردهایی مانند پیش‌بینی سیل، رعد و برق، و بارش باران در مناطق استوایی و گرمسیری مناسب است.

پیش‌بینی آب و هوای اروپا (ECMWF)

این سامانه، یکی از بزرگترین سامانه‌های پیش‌بینی آب و هوا در جهان است که پیش‌بینی‌هایی برای مناطق اروپا و جهان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

سامانه پیش‌بینی آب و هوای ژاپن (JMA)

این سامانه، یکی از بزرگترین سامانه‌های پیش‌بینی آب و هوا در جهان است که پیش‌بینی‌هایی برای مناطق ژاپن و مناطق همسایه ارائه می‌دهد.

 

برگزیده ها
محلول-پاشی-چیست

محلول پاشی چیست؟

تاثیر-گوگرد-مایع-بر-سیب-زمینی

تاثیر گوگرد مایع بر سیب زمینی

کمبود گوگرد در سیب زمینی و بیماری اسکب

کمبود گوگرد در سیب زمینی و بیماری اسکب

تاثیر-گوگرد-مایع-بر-گوجه-فرنگی

تاثیر گوگرد مایع بر گوجه فرنگی

گوگرد مایع

رضایت مشتریان از گوگرد مایع رویش پارس خوزستان - آبادی باقر منطقه شوش

گوگرد مایع بنشت

گوگرد مایع چیست؟

کشت-یونجه

کشت یونجه

مقالات مرتبط

نمایش همه
کود-ماهی-را-برای-چه-گیاهانی-می-توانید-استفاده-کنید

کود ماهی را برای چه گیاهانی می توانید استفاده کنید

شاید اگر قصد استفاده از کود ماهی را دارید این پرسش به ذهنتان خطور کند که اصلا کود ماهی را برای چه گیاهانی می توانید استفاده کنید؟ کود ماهی به دلیل دا...

1401 اسفند 26
علت-خشک-شدن-خرمای-مضافتی-و-راه-حل-آن

علت خشک شدن خرمای مضافتی و راه حل آن

در این مقاله به علت خشک شدن خرمای مضافتی و راه حل آن می پردازیم. خرمای مضافتی شهر بم که در استان کرمان ایران واقع شده است، با نام "خرمای بم" شناخته می...

1401 اسفند 26
انواع-روش-های-از-بین-بردن-علف-های-هرز

انواع روش های از بین بردن علف های هرز

انواع روش های از بین بردن علف های هرز خیلی به نوع علف هرزی که اطراف گیاه یا درخت شما روئیده است بستگی دارد. برای از بین بردن علف های هرز، می‌توانید به...

1401 اسفند 26
ساده-ترین-راه-های-جلوگیری-از-سرما-زدگی-درختان-و-شوری-خاک

جلوگیری از سرما زدگی درختان و شوری خاک

...

1401 اسفند 26
علت-ریزش-گل-انار-و-جلوگیری-از-آن

علت ریزش گل انار و راه جلوگیری

...

1401 اسفند 26
کود-مرغی-برای-انار

کود مرغی برای درخت انار

...

1401 اسفند 26
تاثیر-نمک-بر-درخت-انار

تاثیر نمک بر درخت انار

...

1401 اسفند 26
کود-مرغی-و-هر-آنچه-که-باید-درباره-آن-بدانید

کود مرغی | هر آنچه که باید درباره آن بدانید

...

1401 اسفند 26
درمان-بار-ندادن-پسته-افزایش-باردهی-پسته

درمان بار ندادن پسته | افزایش باردهی پسته

...

1401 اسفند 26
علل-بار-ندادن-درخت-پسته

علل بار ندادن درخت پسته

...

1401 اسفند 26

اولین نفری باشید که نظر میدهد...

ارسال نظر

پر فروش ترین ها

نمایش همه
هیومیک-اسید-پودری
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-آهن
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-تیوسولفات-پتاسیم
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
مایع-ماهی
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
گوگرد-مایع
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-مایع-مرغی
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
سیلیکات-پتاسیم
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-فروت-ست
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-فسفر-بالا
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید