کود-فروت-ست-چیست-و-تاثیر-آن-بر-میوه-درختان

اگر بخواهیم پاسخ به پرسش “کود فروت ست چیست و تاثیر آن بر میوه درختان” را در یک جمله مطرح کنیم باید بگوییم که کود فروت ست بن فارم حاوی هر آنچیزی که درختان میوه برای افزایش میوه دهی و بهبود سایز و کیفیت میوه نیاز دارد را در خود جای داده است.

در این مقاله سعی کردیم تک تک عناصر موجود در کود فروت ست بن فارم را بررسی، مقدار آنها در کود را بصورت درصدی بیان نموده و نهایتا تاثیر آن ها بر میوه درختان را خدمتتان عمیقتر از قبل توضیح خواهیم داد.

صفحه محصول:کود فروت ست


افزایش میوه دهی درختان مرکبات با استفاده از کود فروت ست

در مقاله قبل به طور اختصاصی تاثیر فروت ست بر مرکبات را مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که شما هم می دانید، ارزش و قیمت میوه روز بروز در حال افزایش است و تعداد مرکبات باید به دقت مدیریت شود. از طرفی برای تولید خوب تمام عناصر اصلی و ریز مغذی برای تشکیل میوه و تعداد میوه حیاتی است. شما باید بدانید که در چه مرحله ای از رشد درختان و میوه، از کاشت تا گلدهی و رشد میوه باید از کود فروت ست استفاده کنید تا به بالاترین بازدهی ممکن برسید. در لینک زیر زمان و دوره مصرف کود فروت ست را خدمتتان ارائه کرده ایم. در صفحه خود محصول نیز با جزئیات این مسائل مطرح شده است.

شما می توانید با تماس با متخصصان ما در رویش پارس با شماره ۶-۰۳۱۳۱۳۲۶۰۵۵ تمامی سوالات خود را در رابطه با این محصول و نحوه مصرف آن بپرسید.

بیشتر بخوانید:افزایش میوه دهی مرکبات با کود فروت ست

تاثیر عناصر موجود در کود فروت ست بن فارم بر میوه دهی

تاثیر-عناصر-موجود-در-کود-فروت-ست-بن-فارم-بر-میوه-دهی

تاثیر عناصر موجود در کود فروت ست بن فارم بر میوه دهی

در ادامه تمامی عناصر موجود در کود فروت ست بن فارم را خدمتتان تشریح و تاثیر و لزوم آن ها برای میوه دهی درختان را بررسی می کنیم.

  • نیتروژن
  • پتاسیم
  • اسید آمینه
  • بور
  • زینک (روی)

عناصر موجود در کود فروت ست مجموعه رویش پارس بوده که در ادامه راجع به آن ها صحبت می نماییم. برای پاسخ به سوال اصلی مقاله یعنی “کود فروت ست چیست و تاثیر آن بر میوه درختان” به ادامه آن توجه فرمایید.

تاثیر نیتروژن بر رشد میوه | کود فروت ست چیست و تاثیر آن بر میوه درختان

تاثیر-نیتروژن-بر-رشد-میوه-کود-فروت-ست-چیست-و-تاثیر-آن-بر-میوه-درختان

تاثیر-نیتروژن-بر-رشد-میوه-کود-فروت-ست-چیست-و-تاثیر-آن-بر-میوه-درختان

حدود 80 درصد از نیتروژن مورد استفاده در میوه و برگ درختان بالغ از ذخایر درختان در آن فصل رشد، نشات می گیرد. نیتروژن جزء کلیدی آنزیم ها، ویتامین ها، کلروفیل و سایر ترکیبات سلولی است که برای رشد و نمو گیاه ضروری هستند. بنابراین نیتروژن یکی از مهمترین عناصر غذایی مورد نیاز برای عملکرد بالای محصولات مرکبات است.

تاثیر پتاسیم بر رشد میوه | کود فروت ست چیست و تاثیر آن بر میوه درختان

تاثیر پتاسیم بر رشد میوه چه بصورت محلول پاشی و چه از طریق جذب ریشه بسیار چشم گیر است. وجود پتاسیم کافی با کیفیت میوه تولیدی رابطه مستقیم دارد. اندازه میوه، رنگ، TSS، اسیدیته و محتوای ویتامین میوه درختان با استفاده از پتاسیم بهبود میابد. دلیل این بهبود هم عملکرد حیاتی آن در فتوسنتز، انتقال پروتئین ها و قندها، تعادل آب و غیره است.

درواقع پتاسیم به گیاهان کمک می کند تا آب و قند را درون خود جابجا کنند، بنابراین میوه را آبدارتر و شیرین تر می کند.

تاثیر عنصر بور بر درختان میوه 

یکی دیگر از عناصری که برای پاسخ به سوال “کود فروت ست چیست و تاثیر آن بر میوه درختان” باید از آن شناخت پیدا کنید، عنصر بور است. بور در طیف متنوعی از عملکردهای گیاهی از جمله تشکیل و پایداری دیواره سلولی، حفظ یکپارچگی ساختاری و عملکردی غشاهای بیولوژیکی، حرکت قند یا انرژی به قسمت‌های در حال رشد گیاهان و گرده‌افشانی و تشکیل دانه‌ها نقش کلیدی دارد.

کمبود عنصر بور یک دلیل افتادن میوه از شاخه درختان

کمبود بور باعث کاهش جذب کلسیم و افزایش ریزش میوه می شود. در نتیجه، بور کافی برای افزایش جذب کلسیم مهم است. بور (B) یک ریزمغذی حیاتی برای رشد و سلامت همه محصولات است. این جزئی از دیواره های سلولی گیاهی و ساختارهای تولید مثلی است.

عنصر بور جز عناصر ریزمغذی متحرک در خاک است. ازآنجا که مقدار مورد نیاز آن در گیاهان سطح پایینی دارد بهترین کار این است که آن را به همه قسمت ها برسانید. با وجود نیاز مبرم گیاهان به آن، بور بعد از زیرنک (روی) بالاترین سطح مشکل کمبود در گیاهان را به خود اختصاص داده است.

بنابراین اگر در آنالیز خاک زراعی متوجه کمبود سطوح بور برای گیاهتان شدید، می توانید با استفاده از کود فروت ست بن فارم این کمبود را کاهش دهید.

تاثیر اسید آمینه موجود در کود فروت ست بن فارم بر میوه دهی

اسید آمینه یک مولکول آلی است که از کربن، هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن تشکیل شده است. هنگامی که یک سری از اسیدهای آمینه توسط پیوندهای پپتیدی به یکدیگر متصل می شوند، پروتئین ها تشکیل می شوند. پروتئین ها درشت مولکول های مهمی هستند که در تمام جنبه های رشد و نمو گیاهان نقش دارند. کودهای آمینو اسیدی به راحتی جذب، حمل و نقل و به عنوان منبع نیتروژن و کربن برای گیاهان مورد استفاده قرار می گیرند.

دلیل استفاده از آمینو اسید در کود فروت ست بن فارم

آمینواسید ها پروتئینهایی هستند که در گیاه از ابتدا تا انتهای زندگی با آنها همراه می شوند و گیاهان برای رشد و نمو و میوه دهی به این ترکیبات نیاز دارند. گیاهان آمینواسیدها را با استفاده از نیتروژنی که جذب می کنند در خود سنتز می نمایند و سپس از آنها استفاده می کنند. حال اگر این آمینواسیدها را بطور مستقیم در اختیار آنها قرار دهیم چه اتفاقی می افتد؟ گیاه می تواند انرژی زیادی که برای تولید آمینواسیدها صرف می کرده را به تولید و باروری محصول اختصاص دهد. بدین ترتیب شما با استفاده از کود فروت ست بن فارم بازدهی چند برابری نسبت دیگر کودهای تقویتی میوه دهی در بازار بدست خواهید آورد.

تاثیر زینک یا روی بر رشد میوه | کود فروت ست چیست و تاثیر آن بر میوه درختان

روی یک جزء مهم از آنزیم های مختلفیست که مسئول بسیاری از واکنش های متابولیکی در همه گیاهان هستند. اگر آنزیم های خاصی در بافت گیاه وجود نداشته باشند، رشد و نمو متوقف می شود. تشکیل کربوهیدرات، پروتئین و کلروفیل در گیاهان دارای کمبود روی به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

نشانه های کمبود زینک یا روی در گیاهان

  • کلروزه شدن یا زرد شدن بین رگه ای برگ گیاه: در برخی گونه های گیاهی، تاثیر کمبود زینک یا روی را بیشتر در گیاهان جوانتر مشاهده می کنید.
  • لکه های قهوه ای و برنزه رنگ روی برگ ها: عموما نواحی کلروتیک تغییر رنگ می دهند
  • نکروزه شدن برگ ها: قسمت هایی که کلروزه شده اند بعد از مدتی میمیرند و به اصطلاح نکروز می شوند.
  • عدم رشد کافی و کوتاهی قد گیاهان
  • عدم رشد کافی برگ های گیاهان یا بعبارتی رشد برگ های کوتوله ای که اغلب نکروزه یا برونزه هستند.

بهترین کود فروت ست موجود در بازار

کود فروت ست بن فارم یک برتری عمده نسبت به دیگر فروت ست های موجود در بازار دارد و آن هم وجود اسید آمینه در ترکیب کود فروت ست بن فارم است. فاکتوری که مجموعه رویش پارس تحقیقات زیادی روی آن کرده تا بتواند تاثیر محصول تولیدی خود و بازدهی ناشی از استفاده از آن را برای مشتریانش چند برابر نماید.

شما می توانید با تماس با متخصصان ما در رویش پارس با شماره ۶-۰۳۱۳۱۳۲۶۰۵۵ تمامی سوالات خود را در رابطه با این محصول و نحوه مصرف آن بپرسید.

برگزیده ها
محلول-پاشی-چیست

محلول پاشی چیست؟

تاثیر-گوگرد-مایع-بر-سیب-زمینی

تاثیر گوگرد مایع بر سیب زمینی

کمبود گوگرد در سیب زمینی و بیماری اسکب

کمبود گوگرد در سیب زمینی و بیماری اسکب

تاثیر-گوگرد-مایع-بر-گوجه-فرنگی

تاثیر گوگرد مایع بر گوجه فرنگی

گوگرد مایع

رضایت مشتریان از گوگرد مایع رویش پارس خوزستان - آبادی باقر منطقه شوش

گوگرد مایع بنشت

گوگرد مایع چیست؟

کشت-یونجه

کشت یونجه

مقالات مرتبط

نمایش همه
کود-ماهی-را-برای-چه-گیاهانی-می-توانید-استفاده-کنید

کود ماهی را برای چه گیاهانی می توانید استفاده کنید

شاید اگر قصد استفاده از کود ماهی را دارید این پرسش به ذهنتان خطور کند که اصلا کود ماهی را برای چه گیاهانی می توانید استفاده کنید؟ کود ماهی به دلیل دا...

1401 شهریور 18
علت-خشک-شدن-خرمای-مضافتی-و-راه-حل-آن

علت خشک شدن خرمای مضافتی و راه حل آن

در این مقاله به علت خشک شدن خرمای مضافتی و راه حل آن می پردازیم. خرمای مضافتی شهر بم که در استان کرمان ایران واقع شده است، با نام "خرمای بم" شناخته می...

1401 شهریور 18
انواع-روش-های-از-بین-بردن-علف-های-هرز

انواع روش های از بین بردن علف های هرز

انواع روش های از بین بردن علف های هرز خیلی به نوع علف هرزی که اطراف گیاه یا درخت شما روئیده است بستگی دارد. برای از بین بردن علف های هرز، می‌توانید به...

1401 شهریور 18
ساده-ترین-راه-های-جلوگیری-از-سرما-زدگی-درختان-و-شوری-خاک

جلوگیری از سرما زدگی درختان و شوری خاک

...

1401 شهریور 18
علت-ریزش-گل-انار-و-جلوگیری-از-آن

علت ریزش گل انار و راه جلوگیری

...

1401 شهریور 18
کود-مرغی-برای-انار

کود مرغی برای درخت انار

...

1401 شهریور 18
تاثیر-نمک-بر-درخت-انار

تاثیر نمک بر درخت انار

...

1401 شهریور 18
کود-مرغی-و-هر-آنچه-که-باید-درباره-آن-بدانید

کود مرغی | هر آنچه که باید درباره آن بدانید

...

1401 شهریور 18
جدیدترین-تکنولوژی-های-کشاورزی-تا-سال-2023

جدیدترین تکنولوژی های کشاورزی تا سال 2023

...

1401 شهریور 18
درمان-بار-ندادن-پسته-افزایش-باردهی-پسته

درمان بار ندادن پسته | افزایش باردهی پسته

...

1401 شهریور 18

اولین نفری باشید که نظر میدهد...

ارسال نظر

پر فروش ترین ها

نمایش همه
هیومیک-اسید-پودری
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-آهن
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-تیوسولفات-پتاسیم
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
مایع-ماهی
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
گوگرد-مایع
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-مایع-مرغی
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
سیلیکات-پتاسیم
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-فروت-ست
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-فسفر-بالا
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید