چگونه-از-ریزش-گل-در-درختان-چلوگیری-کنیم

بظرتان چگونه باید از ریزش گل در درختان جلوگیری کنیم؟

داشتن باغ شخصی لذت زیادی دارد. حال تصور کنید که این باغ شخصی شما که برخی بعنوان سرمایه زندگی و عمرشان به آنها نگاه میکنند، بعد از جوانه زنی، یک یک جوانه های آن بریزد. یک سوال بزرگ در ذهنتان شکل میگیرد، چگونه باید از ریزش گل در درختان جلوگیری کنیم!

بیشتر بخوانید:علت ریزش گل در درختان

یک نفر ممکن است ساعتها از وقت و عمر خود را صرف باغ و باغداری بکند. طبیعتا بی انصافی بنظر میرسد که درست زمانی که باید گل کار خود را بچیند و نتیجه زحمات خود را با شور و هیجان در بهار تماشا کند، گلها و جوانه های درخت بریزد. خیلی از مراجعه کنندگان که این مشکل را دارند اکثرا کسانی هستند که رسیدگی به باغ را در اولویت قرار دادند اما بازهم این اتفاق بد برایشان افتاده است.

هر کاری که در باغتان انجام میدهید مستقیماً با نتیجه آن تناسب دارد. معنی آن این است که آنچه وارد می کنید همان چیزی است که بیرون می آورید. ممکن است گاهی یک عمل کوچک تاثیر بسزایی در نتیجه کار شما داشته باشد و با انجام ندادن آن نیز یک ضرر شدید به باغ برسد. گاهی اوقات، حتی زمانی که احساس می‌کنید تمام کارهای سخت را انجام داده‌اید، ممکن است همه چیز اشتباه پیش برود. این اغلب در مورد پدیده ریزش گل یا ریزش شکوفه صدق می کند.

در ادامه بشما توضیح میدهیم که چگونه از ریزش گل در درختان جلوگیری کنیم.


بررسی شرایط و نوسانات دما

تنشهای-دمایی،-علت-ریز-گل-و-جوانه-در-درختان-میوه

تنشهای-دمایی،-علت-ریز-گل-و-جوانه-در-درختان-میوه

اگر با این سوال که “چگونه از ریزش گل در درختان جلوگیری کنیم” روبرو شدید، یکی از مواردی که در پاسخ به این مهم باید به آن رسیدگی کنید، بررسی شرایط و نواسانات دمایی میباشد.

کنترل دما پاسخی به سوال “چگونه از ریزش گل در درختان جلوگیری کنیم”

برای اولین قدم، شرایط و نواسانات دما را در زمان شکوفه دهی تحت کنترل قرار دهید.

یکی از دلایل ریزش جوانه های سالم گیاهان میتواند مشکل در گرده افشانی آنها باشد. در ادامه مواردی که میتواند در روند گرده افشانی گیاهان مشکل ایجاد کنند را برایتان آوردیم.

دما بالای روزانه و دمای بیش از حد پایین در شب هنگام میتواند روند گرده افشانی را با مشکل روبرو کند. عموما در فصل شکوفه دهی اکثر درختانی که تولید میوه دارند، برای مثال مرکبات، دمای بالاتر از 29 درجه سانتیگراد یا کمتر از 12 درجه سانتیگراد باعث ریزش گل میگردد. بنابراین، اگر در چنین منطقه‌ای زندگی می‌کنید، برای گیاهان خود سایه‌ای با دمای کنترل شده پلاستیکی یا چوبی بسازید.

بررسی pH خاک

بررسی-ph-خاک

بررسی-ph-خاک

بررسی اسیدیته خاک زراعی پاسخی دیگر به سوال “چگونه از ریزش گل در درختان جلوگیری کنیم” میباشد. یکی از مهمترین مسائلی که همیشه باید مراقب آن باشید، میزان pH خاک میباشد. بسته به اینکه قصد پرورش چه محصولی دارید، و اینکه pH بهینه خاک برای رشد محصولتان در چه محدوده باید باشد، باید Ph را کنترل کنید. برای مثال گوگرد مایع رویش پارس در کنترل pH تاثیر بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید:تاثیر گوگرد مایع بر رفع شوری خاک

حفظ رطوبت نسبی خاک

حفظ-رطوبت-نسبی-خاک

حفظ-رطوبت-نسبی-خاک

رطوبت خاک همیشه باید در یک سطح بهینه قرار گیرد. خاک نباید خشک شود طوری که رطوبت به صفر برسد. همچنین نباید به حدی برسد که شرایط رشد قارچ و عفونتهای قارچی در گیاهان ایجاد گردد.

بعبارتی دیگر همیشه از مرطوب نگه داشتن خاک به طور مساوی اطمینان حاصل کنید. نباید آب زیادی در خود نگه دارد و خیس شود، اما نباید خیلی خشک هم باشد.

استفاده از آفت کشهای طبیعی و ارگانیک

در نهایت، هنگام برخورد با آفات، از آفت کش های ارگانیک و سازگار با محیط زیست استفاده کنید. حتما جوانه های آسیب دیده را قبل از گسترش مشکل جدا کنید. اگر خواستید درمورد بیماری های گیاهان و آفات بیماری زا بیشتر بدانید، مقالات ما را دنبال کنید.

خلاصه اقدامات پیشگیرانه برای ریزش گل و جوانه گیاهان

هرنوع گیاهی را تحت تنش و استرس قرار دهید، درصد زیادی از جوانه هایی که باید تبدیل به میوه شوند، از روی شاخه ها میریزند.

مواردی زیر را میتوانید جهت کاهش استرس در گیاهان، مطالعه فرمایید.

حفظ درست رطوبت خاک جهت جلوگیری از ریزش گل از درختان

افزودن مالچ به خاک کمک میکند که بدون نیاز به خیس کردن خاک، رطوبت آن حفظ گردد. آبیاری را در فصلهای کم باران طوری انجام دهید که  خاک بصورت عمقی و آرام مرطوب بماند اما هیچوقت نگذارید خاک خشک گردد.

کود دهی صحیح جهت جلوگیری از ریزش گل از درختان

یکی از مواردی که گیاهان را دچار استرس و تنش میکند، کمبود عناصر مغذی و مورد نیاز رشد میباشد. بیشتر گیاهان عکس العمل مثبتی نسبت به تقویت آنها توسط کمپوست و کود مناسب در بهار و اواسط تابستان از خود نشان میدهند. برخی از گیاهان نیز برای رشد نیاز به عناصر خاصی هستند، حتما وجود آن عناصر را بررسی کرده و در صورت کمبود، آنها را در درسترس گیاهانتان قرار دهید.

نور دهی مناسب جهت جلوگیری از ریزش گل از درختان

گیاهان و درختان را در مکانهایی بکارید که بهترین دسترسی را به نور خورشید داشته باشند. بهترین در اینجا به معنای بیشترین نیست چون همانطور که میدانید نور باید به اندازه باشد، نور خورشید بیش از اندازه و یا کمتر از نیاز درختان منجر به ریزش گل از شاخ و برگها خواهد شد.

دفع آفات و بیماری ها برای جلوگیری از ریزش گل درختان

حتما مراقب علائم وجود بیماری در گیاهان باشید. مرتب شاخ و برگها را بخصوص در طول فصول جوانه زنی بررسی کنید. با کاهشی که امروزه در تعداد زنبورهای عسل طبیعی بوجود آمده، کمبود حشراتی که در روند گرده افشانی کمک میکنند روز بروز بیشتر میگردد.

بهمین دلیل بهترین کاری که میتوانید بکنید از آفت کشهای شیمیایی قوی جهت دفع آفات استفاده نکنید. یا حداقل در زمانهای خاصی مانند اول صبح تا اواسط بعداز ظهر که زنبورها بیشترین فعالیت را دارند، از آفتکشها استفاده نکنید.

گوگرد مایع، پاسخی به پرسش “چگونه از ریزش گل در درختان جلوگیری کنیم”

با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد، شما به یک کودی احتیاج خواهید داشت که هم موجب تقویت گیاه و تامین عناصر مورد نیاز آن شود و هم بتوانید آفات و بیماری ها را از گیاهانتان دفع کند. اگر مواردی که در بالا ذکر کریدم را (مانند تامین نور مناسب و رطوبت کافی) رعایت کنید، با استفاده از گوگرد مایه میتوانید از ریزش جوانه های درختانتان صد در صد جلوگیری نمایید.

گوگرد مایع این خاصیت را دارد که با تولید آمینواسیدهای لازم برای رشد، کمک به جذب بیشتر عناصر و تولید آنزیمهای لازم، روند رشد گیاهنتان بخصوص درختان میوه را بهبود بخشد. از طرفی گوگرد میتواند بسیاری از آفات را دفع کرده و گیاه را در برابر بیماریها تقویت نماید.

بنابراین کود گوگرد مایع رویش پارس میتواند بهترین انتخاب برای پاسخ به سوال “چگونه از ریزش گل در درختان جلوگیری کنیم” باشد. 

متخصصان ما در رویش پارس در بیست و چهار ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در خدمت شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید و مشاوره های لازم را در باره انتخاب و خرید کود را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید:گوگرد مایع

 

برگزیده ها
محلول-پاشی-چیست

محلول پاشی چیست؟

تاثیر-گوگرد-مایع-بر-سیب-زمینی

تاثیر گوگرد مایع بر سیب زمینی

کمبود گوگرد در سیب زمینی و بیماری اسکب

کمبود گوگرد در سیب زمینی و بیماری اسکب

تاثیر-گوگرد-مایع-بر-گوجه-فرنگی

تاثیر گوگرد مایع بر گوجه فرنگی

گوگرد مایع

رضایت مشتریان از گوگرد مایع رویش پارس خوزستان - آبادی باقر منطقه شوش

گوگرد مایع بنشت

گوگرد مایع چیست؟

کشت-یونجه

کشت یونجه

مقالات مرتبط

نمایش همه
کود-ماهی-را-برای-چه-گیاهانی-می-توانید-استفاده-کنید

کود ماهی را برای چه گیاهانی می توانید استفاده کنید

شاید اگر قصد استفاده از کود ماهی را دارید این پرسش به ذهنتان خطور کند که اصلا کود ماهی را برای چه گیاهانی می توانید استفاده کنید؟ کود ماهی به دلیل دا...

1401 فروردین 28
علت-خشک-شدن-خرمای-مضافتی-و-راه-حل-آن

علت خشک شدن خرمای مضافتی و راه حل آن

در این مقاله به علت خشک شدن خرمای مضافتی و راه حل آن می پردازیم. خرمای مضافتی شهر بم که در استان کرمان ایران واقع شده است، با نام "خرمای بم" شناخته می...

1401 فروردین 28
انواع-روش-های-از-بین-بردن-علف-های-هرز

انواع روش های از بین بردن علف های هرز

انواع روش های از بین بردن علف های هرز خیلی به نوع علف هرزی که اطراف گیاه یا درخت شما روئیده است بستگی دارد. برای از بین بردن علف های هرز، می‌توانید به...

1401 فروردین 28
ساده-ترین-راه-های-جلوگیری-از-سرما-زدگی-درختان-و-شوری-خاک

جلوگیری از سرما زدگی درختان و شوری خاک

...

1401 فروردین 28
علت-ریزش-گل-انار-و-جلوگیری-از-آن

علت ریزش گل انار و راه جلوگیری

...

1401 فروردین 28
کود-مرغی-برای-انار

کود مرغی برای درخت انار

...

1401 فروردین 28
تاثیر-نمک-بر-درخت-انار

تاثیر نمک بر درخت انار

...

1401 فروردین 28
کود-مرغی-و-هر-آنچه-که-باید-درباره-آن-بدانید

کود مرغی | هر آنچه که باید درباره آن بدانید

...

1401 فروردین 28
جدیدترین-تکنولوژی-های-کشاورزی-تا-سال-2023

جدیدترین تکنولوژی های کشاورزی تا سال 2023

...

1401 فروردین 28
درمان-بار-ندادن-پسته-افزایش-باردهی-پسته

درمان بار ندادن پسته | افزایش باردهی پسته

...

1401 فروردین 28

اولین نفری باشید که نظر میدهد...

ارسال نظر

پر فروش ترین ها

نمایش همه
هیومیک-اسید-پودری
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-آهن
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-تیوسولفات-پتاسیم
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
مایع-ماهی
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
گوگرد-مایع
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-مایع-مرغی
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
سیلیکات-پتاسیم
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-فروت-ست
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-فسفر-بالا
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید