بهترین-روش-هرس-کردن-بامبو

در این مقاله بهترین روش برای هرس کردن بامبو جهت بهبود زیبایی و جلوگیری از در هم تنیدگی بیش از اندازه را به شما آموزش می دهیم. کسانی که گیاه بامبو دارند می داند که هرس کردن این گیاه برای اینکه بهتر و زیبا تر رشد کند کار آسانی نیست. از آنجا که رشد طولی آن زیاد است و باید مراقب خم شدن آن باشید، هرس کردن صحیح آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

بامبو گیاهی است که با سرعت می تواند تا 10 یا 12 فوت ارتفاع داشته باشد و طیف وسیعی از کاربردها، از ساختن یک گیاه عالی در باغ گرفته تا ساخت مبلمان دارد. با این حال، بامبو می تواند به سرعت درهم نتیده و رشد کند. باغ و نور را مسدود کنید، به این معنی که ممکن است بخواهید بدانید چگونه از پخش شدن بامبو جلوگیری کنید.

بنابراین اگر گیاه بامبو دارید، بهترین روش برای هرس کردن بامبو را باید در برنامه خود قرار دهید

بیشتر بخوانید:روش درست هرس نخل

بهترین روش برای هرس کردن بامبو چیست

اگر ابزار و وسایل مناسب هرس تهیه کنید نیازی نیست نگران رشد بیش از حد بامبو خود باشید. بسته به ارتفاع ایده آلی که برای گیاهتان در نظر گرفتید سالی چند مرتبه باید گیاه را هرس کنید. که در ادامه روش آن را خدمتتان توضیح می دهیم.

نژادهای مختلف بامبو وسایل هرس مخصوص به خود را دارند. برای مثال نژادهای بابمو که در باغ و اطراف برکه ها رشد می کنند و برای ساخت ابزار چوبی استفاده می شوند، تنه ضخیم تری دارند  کاهی برای هرس و بریدن آن نیاز به ابزاری مانند ارزه های برقی دارید. اما ارقام خانگی و زینتی بابمو را می توانید توسط قیچی های هرس به راحتی کوتاه کنید.

این نکته را مدنظر داشته باشید که حتما ابزار هرس خود را ضد عفونی نمایید.

بیشتر بخوانید:هرس کردن گوجه فرنگی

نکته هایی که هنگام بهترین روش برای هرس کردن بامبو باید رعایت کنید

برای بریدن ساقه بامبو (که به عنوان ساقه شناخته می شود)، فاصله ای بین گره ها پیدا کنید. آن را با نوار چسب بپیچید تا از خورد شدن آن جلوگیری کند. گره یک حلقه کوچک بیرون زدگی از ساقه است که برگها از آن به سمت بیرون امتداد می یابند.

یک نکته مهم برای برش بامبو: جهت برش ها در فرآیند هرس کردن بامبو باید مورب باشد. یعنی مانند دیگر گیاهان بصورت افقی به جان ساقه ضربه نزنید. اعمال فشار درجهت مورب رو به پایین می تواند به غلبه بر استحکام و دوام ذاتی گیاه کمک کند.

بهترین زمان برای هرس کردن بامبو

بامبو علیرغم اینکه گیاهی سریع رشد می کند، تا زمانی که به خوبی در باغ شما مستحکم نشده، نیازی به بریدن ندارد. حال این مدت زمان می تواند بین 3 تا 5 فصل رشد طول بکشد. بعد از این فصول می توانید بامبو را هرس کرده تا به زیبایی و از در هم تنیدگی و ایجاد سایه بر گیاهان جلوگیری کنید.

برخلاف دیگر گیاهان هر زمانی از سال که باشد می توانید بامبو را هرس کنید. با وجود این که هر زمانی می توانید هرس را انجام دهید، بهترین زمان برای هرس کردن بامبو در بهار زمانی که اولین جوانه های آن را دیدی می باشد. بدین صورت گیاه بعد از اینکه رشدش کامل شد دیگر نیازی به هرس کردن نخواهد داشت.

شما می توانید در اطراف باغتان بامبو پرورش داده و با هرس صحیح از آن یک پرچین درست کنید. این پرچین فضای خصوصی باغ شما را حفظ می کند. برای رسیدن به این هدف، باید سالی یکبار بعد از اینکه ساقه به قد کامل در تابستان رشد کردند، بامبو را برش دهید.

بهترین روش برای هرس کردن بامبو جهت افزایش رشد

هرس-درست-بامبو-جهت-افزایش-رشد

هرس-درست-بامبو-جهت-افزایش-رشد

یادگیری نحوه قلمه زدن یک راه عالی برای ایجاد یک باغ فراوان پر از درختچه ها، گیاهان چند ساله و درختان مورد علاقه شما است. بامبو ریشه های ضخیم و متراکمی دارد. بهمین جهت پرورش بامبو جدید از قلمه راحت تر از پرورش از چاله کردن خاک و جداکردن ریشه است.

انتخاب بهترین ساقه برای قلمه بامبو

پیش از بریدن گیاه باید یک ساقه را برای قلمه زدن انتخاب کنید. حتما ساقه ای انتخاب کنید که حداقل یک تا دوسال از رشد آن بگذرد. هنگامی که به دنبال تکثیر گل بامبو هستید، باید ساقه ای را انتخاب کنید که یک تا دو سال سن داشته باشد و حداقل یک اینچ یا دو و نیم سانتی متر قطر داشته باشد. ارتفاع بامبو نیز مهم است. ساقه ای را انتخاب کنید که حداقل سی سانت ارتفاع داشته باشد. برای قلمه گرفتن برش را زیر گره ها انجام دهید. طوری که اکثر گره های ساقه بالای خط برش قرار بگیرند.

قلمه زدن بامبو

قلمه-زدن-بامبو

قلمه-زدن-بامبو

بامبو یکی از گیاهانیست که می توان آن را بخوبی از طریق قلمه زدن پرورش داد. ابتدا ساقه را با یک چاقوی تیز که بریدید، قلمه را خیس کرده و سپس آن را در خاک قرار دهید. بدین ترتیب ریشه زنی قلمه بهتر انجام می گردد. نیم تا دو سوم قلمه را در خاک قرار دهید. هنگام تکثیر بامبو مهم است که گل بریده شده مرطوب و گرم نگه داشته شود و در عین حال از نور مستقیم خورشید دور نگه داشته شود.

توجه داشته باشید که قلمه زدن بامبو اکثر اوقات موفق نخواهد شد. عموما دچار پوسیدگی در خاک می گردد. بهرحال اگر قرار بر موفقیت قلمه باشد باید چند ماه بعد از کاشت قلمه، جوانه زند.

آیا بامبو از محل هرس دوباره رشد می کند؟

آیا-بامبو-از-محل-هرس-دوباره-رشد-می-کند؟

آیا-بامبو-از-محل-هرس-دوباره-رشد-می-کند؟

اگر بامبو را از بالای آن برش دهید، دیگر از آن نقطه رشد نخواهد کرد. اما به سادگی برگ های جدیدی روی آن رشد می کند. تا انرژی کامل برای رشد ریشه خود تهیه کند. اگر بامبو را از پایه ساقه برش دهید دوباره رشد خواهد کرد. بهمین دلیل بریدن گیاه از این نقطه موجب از بین رفتن گیاه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:بهترین زمان برای هرس کردن شمشادها

 

 

 

 

 

برگزیده ها
محلول-پاشی-چیست

محلول پاشی چیست؟

تاثیر-گوگرد-مایع-بر-سیب-زمینی

تاثیر گوگرد مایع بر سیب زمینی

کمبود گوگرد در سیب زمینی و بیماری اسکب

کمبود گوگرد در سیب زمینی و بیماری اسکب

تاثیر-گوگرد-مایع-بر-گوجه-فرنگی

تاثیر گوگرد مایع بر گوجه فرنگی

گوگرد مایع

رضایت مشتریان از گوگرد مایع رویش پارس خوزستان - آبادی باقر منطقه شوش

گوگرد مایع بنشت

گوگرد مایع چیست؟

کشت-یونجه

کشت یونجه

مقالات مرتبط

نمایش همه
کود-ماهی-را-برای-چه-گیاهانی-می-توانید-استفاده-کنید

کود ماهی را برای چه گیاهانی می توانید استفاده کنید

شاید اگر قصد استفاده از کود ماهی را دارید این پرسش به ذهنتان خطور کند که اصلا کود ماهی را برای چه گیاهانی می توانید استفاده کنید؟ کود ماهی به دلیل دا...

1401 مرداد 21
علت-خشک-شدن-خرمای-مضافتی-و-راه-حل-آن

علت خشک شدن خرمای مضافتی و راه حل آن

در این مقاله به علت خشک شدن خرمای مضافتی و راه حل آن می پردازیم. خرمای مضافتی شهر بم که در استان کرمان ایران واقع شده است، با نام "خرمای بم" شناخته می...

1401 مرداد 21
انواع-روش-های-از-بین-بردن-علف-های-هرز

انواع روش های از بین بردن علف های هرز

انواع روش های از بین بردن علف های هرز خیلی به نوع علف هرزی که اطراف گیاه یا درخت شما روئیده است بستگی دارد. برای از بین بردن علف های هرز، می‌توانید به...

1401 مرداد 21
ساده-ترین-راه-های-جلوگیری-از-سرما-زدگی-درختان-و-شوری-خاک

جلوگیری از سرما زدگی درختان و شوری خاک

...

1401 مرداد 21
علت-ریزش-گل-انار-و-جلوگیری-از-آن

علت ریزش گل انار و راه جلوگیری

...

1401 مرداد 21
کود-مرغی-برای-انار

کود مرغی برای درخت انار

...

1401 مرداد 21
تاثیر-نمک-بر-درخت-انار

تاثیر نمک بر درخت انار

...

1401 مرداد 21
کود-مرغی-و-هر-آنچه-که-باید-درباره-آن-بدانید

کود مرغی | هر آنچه که باید درباره آن بدانید

...

1401 مرداد 21
جدیدترین-تکنولوژی-های-کشاورزی-تا-سال-2023

جدیدترین تکنولوژی های کشاورزی تا سال 2023

...

1401 مرداد 21
درمان-بار-ندادن-پسته-افزایش-باردهی-پسته

درمان بار ندادن پسته | افزایش باردهی پسته

...

1401 مرداد 21

اولین نفری باشید که نظر میدهد...

ارسال نظر

پر فروش ترین ها

نمایش همه
هیومیک-اسید-پودری
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-آهن
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-تیوسولفات-پتاسیم
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
مایع-ماهی
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
گوگرد-مایع
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-مایع-مرغی
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
سیلیکات-پتاسیم
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-فروت-ست
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-فسفر-بالا
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید