از-بین-بردن-علف-های-هرز-با-استفاده-از-نمک

از بین بردن علف های هرز با استفاده از نمک اگر بدرستی انجام نپذیرد می تواند به گیاهان ضرر شدیدی برساند. در این مقاله راجع به پیش نیازها و اطلاعات لازم برای از بین بردن علفهای هرز توسط نمک صحبت میکنیم.

نمک میتواند حتی سرسخت ترین علفهای هرز باغ شما را ریشه کن کند، اما چرا همه ازین روش استفاده نمیکنند؟ همه ما در دنیای کشاورزی و باغداری یادگرفتیم که هرچه تاثیر بسیار شگفت انگیزی دارد، یک نکته نهفته در خود دارد که اگر درست به آن رسیدگی نکنیم، در نهایت ما را با مشکل روبرو میسازد.

اگر به دنبال روشی برای از بین بردن علف های هرز هستید، نمک انتخابی اجتناب ناپذیر و در دسترس به نظر میرسد. اما کارشناسان کشاورزی در سراسر دنیا استفاده ازین روش را ریسکی میدانند. بنابراین، اگر به فکر استفاده از نمک برای از بین بردن علف های هرز هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

بیشتر بخوانید: استفاده از کاه و کلش برای از بین بردن علف های هرز در باغ


استفاده از نمک برای از بین بردن علف های هرز درست است؟

ببینید مسئله اینجاست که نمک میتواند اکثر علفهای هرز را از بین ببرد. اما همه کارشناسان با این روش موافق نیستند. در ادامه راجع به نظرات کارشناسان و مضرات از بین بردن علف های هرز با استفاده از نمک را آوردیم.

فواید استفاده از نمک برای علف های هرز

اکثر متخصصانی که با از بین بردن علف های هرز توسط نمک مخالفت نکردند، توصیه کردند که در استفاده از این روش حتما جوانب احتیاط را در نظر بگیرید. برای مثال از محلول آب نمک خالص یا بلورهای نمک به هیچ وجه استفاده نکنید. میتوانید اسپری مخصوصی تهیه کرده که تاثیرات منفی نمک بر گیاهان و خاک را به حداقل رسانده و از طرفی علف های هرز را از بین ببرد. اما در هرصورت اگر قصد استفاده از محلول مخصوص نمک را دارید، حتما به اندازه کم از آن استفاده کنید.

استفاده از محلول سرکه و نمک برای علف های هرز

استفاده-از-محلول-سرکه-و-نمک-برای-علف-های-هرز

استفاده-از-محلول-سرکه-و-نمک-برای-علف-های-هرز

همانطور که در بالا توضبح دادیم، میتوانید برای کاهش تاثیرات منفی اسپری های مخصوصی متشکل از سرکه و نمک درست کنید. برخی از متخصصان استفاده از صابون را در این اسپری در کنار سرکه و نمک توصیه کردند. این کار باعث میشود pH محلول تنظیم شود. بدین صورت اسیدیته خاک در اثر افزودن نمک به آن بهم نریزد.

مالچ پاشی برای مقابله با علف های هرز

اکثر متخصصان استفاده از مالچ را بجای این روش توصیه کردند. بجای اینکه استرس خطرات احتمالی روش محلول نمک را داشته باشید، از مالچ پاشی استفاده کنید. شما میتوانید یک بار تمامی علف های هرز محدوده کشاورزی خود را ریشه کن کنید و پس از آن یک لایه مالچ بپاشید. بدین طریق علف های هرز را از بین میبرید. اما مسئله ای که ممکن است در استفاده از این روش تردید کنید، هزینه بالاتر مالچ پاشی نسبت به استفاده از اسپری نمک است.

مضرات از بین بردن علف های هرز با استفاده از نمک

یکی از اعضای دفتر ملی باغ و باغبان انگلیس می‌گوید: نمک واقعاً یک قاتل علف‌های هرز (علف‌کش) عالیست، زیرا تقریباً هر چیزی را که رشد می‌کند از بین میبرد. اما سمیت بسیار بالایی دارد در حدی که نمی‌توان آن را در بیشتر باغها توصیه کرد.

این متخصص توضیح می دهد که “نمک گیاهان را با اسمز می کشد.” به این معنی که آب را از سلول های گیاهی مجاور می گیرد. این باعث خشک شدن برگها (در صورت اسپری کردن محلول نمک) یا ریشه (افزودن محلول نمک به خاک) می شود.

تاثیر منفی محلول نمک بر ساقه و برگ ها

برخی از متخصصان کشاورزی مخالف با این روش میگویند:

اگر روی اکثر گیاهان آب نمک بپاشید، رنگ برگ‌ها و احتمالاً ساقه‌ها خیلی زود قهوه ای رنگ میگردد. حتی شاخ و برگهای نوظهور نیز ازین قاعده مستثنی نیستند. . دلیل این مهم را میتوان در تاثیر تماس نمک با بافتهای گیاه و ازبین بردن آنها خلاصه کرد. او می‌افزاید: اگر محلول نمک را در خاک آبیاری کنید، ریشه‌ها را میکشد.

نمک مطمئنا علف های هرز را از بین میبرد. اما محلول آب نمک بر گیاهان و حشرات مفید نیز تاثیر منفی میگذارد. اگر نمک در خاک اطراف گیاهانتان تجمع کند، آنها را از بین خواهد برد.

حال با توجه به مسائل بالا میتوانید در بخش دیدگاه ها، تمامی نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برگزیده ها
محلول-پاشی-چیست

محلول پاشی چیست؟

تاثیر-گوگرد-مایع-بر-سیب-زمینی

تاثیر گوگرد مایع بر سیب زمینی

کمبود گوگرد در سیب زمینی و بیماری اسکب

کمبود گوگرد در سیب زمینی و بیماری اسکب

تاثیر-گوگرد-مایع-بر-گوجه-فرنگی

تاثیر گوگرد مایع بر گوجه فرنگی

گوگرد مایع

رضایت مشتریان از گوگرد مایع رویش پارس خوزستان - آبادی باقر منطقه شوش

گوگرد مایع بنشت

گوگرد مایع چیست؟

کشت-یونجه

کشت یونجه

مقالات مرتبط

نمایش همه
کود-ماهی-را-برای-چه-گیاهانی-می-توانید-استفاده-کنید

کود ماهی را برای چه گیاهانی می توانید استفاده کنید

شاید اگر قصد استفاده از کود ماهی را دارید این پرسش به ذهنتان خطور کند که اصلا کود ماهی را برای چه گیاهانی می توانید استفاده کنید؟ کود ماهی به دلیل دا...

1401 خرداد 08
علت-خشک-شدن-خرمای-مضافتی-و-راه-حل-آن

علت خشک شدن خرمای مضافتی و راه حل آن

در این مقاله به علت خشک شدن خرمای مضافتی و راه حل آن می پردازیم. خرمای مضافتی شهر بم که در استان کرمان ایران واقع شده است، با نام "خرمای بم" شناخته می...

1401 خرداد 08
انواع-روش-های-از-بین-بردن-علف-های-هرز

انواع روش های از بین بردن علف های هرز

انواع روش های از بین بردن علف های هرز خیلی به نوع علف هرزی که اطراف گیاه یا درخت شما روئیده است بستگی دارد. برای از بین بردن علف های هرز، می‌توانید به...

1401 خرداد 08
ساده-ترین-راه-های-جلوگیری-از-سرما-زدگی-درختان-و-شوری-خاک

جلوگیری از سرما زدگی درختان و شوری خاک

...

1401 خرداد 08
علت-ریزش-گل-انار-و-جلوگیری-از-آن

علت ریزش گل انار و راه جلوگیری

...

1401 خرداد 08
کود-مرغی-برای-انار

کود مرغی برای درخت انار

...

1401 خرداد 08
تاثیر-نمک-بر-درخت-انار

تاثیر نمک بر درخت انار

...

1401 خرداد 08
کود-مرغی-و-هر-آنچه-که-باید-درباره-آن-بدانید

کود مرغی | هر آنچه که باید درباره آن بدانید

...

1401 خرداد 08
جدیدترین-تکنولوژی-های-کشاورزی-تا-سال-2023

جدیدترین تکنولوژی های کشاورزی تا سال 2023

...

1401 خرداد 08
درمان-بار-ندادن-پسته-افزایش-باردهی-پسته

درمان بار ندادن پسته | افزایش باردهی پسته

...

1401 خرداد 08

نظرات کاربران

  • سیامک
    24 تیر 1402

    با سلام به محضر شما سرور نازنین ام , چقدر جالب و کامل توضیح دادید واقعآ دست مریضاد , خسته نباشید ! با امید اینکه روزی تمام مهندسین , تحصیلکرده های این ایران عزیزم مانند شما دلسوزانه در جهت پیشرفت علم کشاورزی قدم بردارند , البته بی شک تمام جوانان این مرز و بوم زحمتکش و خاری به چشم دشمن اند ! تنتان سالم

ارسال نظر

پر فروش ترین ها

نمایش همه
هیومیک-اسید-پودری
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-آهن
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-تیوسولفات-پتاسیم
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
مایع-ماهی
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
گوگرد-مایع
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-مایع-مرغی
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
سیلیکات-پتاسیم
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-فروت-ست
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-فسفر-بالا
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید